Wednesday, October 22, 2008

Mahathirisme Melanda UKM

Aura Mahathirisme masih belum padam.Begitulah aku dapat simpulkan pasca forum Perpaduan yg dijayakan oleh Tun Dr Mahathir Mohamad,mantan perdana menteri Malaysia bersama 2 lagi panelist dari UM dan UKM.Forum yg asalnya patut diadakan di Dewan ANuar Mahmud (DAM) tapi telah ditukar lokasi ke Bilik Senat UKM.AKu pun tau pertukaran ini via sms yg kawan aku bagi jam 4.50 ptg.Aku juga sempat bertanya pada 1 Pak Guard kat tingkat 5 apsal tukar kat Bilik senat,dia pon xtau,just ikut arahan,memula xbagi aku naik tingkat 5 (katanya dah penuh),tapi aku kata aku blogerr terkenal..hahaa..terus bagi naik,walaupon xboleh masuk bilik senat..tapi sempatla snap 1 poto tun Dr M ,walaupon kabur,yela guna kamera hP ..before tu nak bagi tau,jam 7.45 aku difahamkan BiliK Senat dah full..diorg kata kerabat2 fssk.fuu dah ramai kat dalam..ada yg bilang sebab pertukaran lokasi takut2 ada pihak2 wat demo ke,ade jgak suara2 sinis mengatakan maybe tun M pobhia dgn nama Anwar--DAM (dewan ANuar mahmud)..hehehe..papela...


lepas je snap poto Tun,aku terus ke dataran canselori tuk menyaksikan forum yg disiarkan live..kehadiran yg agak membanggakan..adela aku anggar dalam 900-1000 orang kat dataran yg berdepan dgn bank islam (tempat kaunter bank islam yg kita bayar denda kalau xwat pendaftaran awal / exam )

dok tepi je,yg penting input yg diperolehi


aku memula berdiri,last2 duk tepi tiang lebar (dinding) sebelah sound sistem,makanya aku dapat dengar dgn jelas....

forum berkisar soal2 perpaduan,kontrak sosisal,intergriti, dan sejarah oleh para panelist2 yg hebat2 belaka...tapi aku lihat input perpaduan begitu ditekan kan selain hujah2 bagi memajukan bangsa dan negara...ucapan2 berbau poltik atau populis seakan tidak ada,kalau ada pun agak2 cam x ada la..hehe..karena apa yg penting, forum ini berjaya mengketengahkan point2 ke arah memupuk perpaduan di kalangan rakyat.
time berjaya menembusi tingkat 5,bersama membe skol, turut kelihatan pak Guard UKM

lebih kurang jam 11 forum tamat, aku pun balik,sebelum tu lepak jap dgn member skol lama kat kafe husin sambil pekena roti tampal dan limau ais...




perpaduan teras kejayaan

4 comments:

ceri masam said...

tun hensem :)

tepung-gomak said...

hensem sokmo
=D

mira zin said...

huwaaa.....kalu tau guna ayat "saya blogger" jugak..isk2..dpt tgkp muka tun dr skrin besau tu je..isk isk isk..

tepung-gomak said...

Pak guard tu xkesah bloger ke hape..hehehe..lagipon aku sampai awal,kul 8 dah xleh masuk bilik senat..tungu kat lua (aras 5,besama2 dak2 urusetia) je sampai tun M dtg...