Tuesday, October 28, 2008

SMS Untuk Gagak Di Rimba


Salam sdr man kadir. Sy bgtu teruja meliht
sdr berlakon kt filem mamat khalid...

esp time bg ceramah kt kg talang.
Lawan ttp lawan ;]



Zul UDM

begitulah kandungan sms yg dihantar oleh teman baik aku,Zul kepada L Man Kadir,Aktivis seni tempatan yg banyak menghiasi karya Mamat Khalid esp,Man Laksa,Zomba kampung Pisang serta VC LAgu Jiwa Lagu Cinta juga drama CIk Kiah Ke Sukan Komanwell dan Mat Nor Kushairi & Velvet Boy.. Secara peribadi, aku juga mengagumi lakonan beliau yg bersahaja,terutama jadi MC..hehe.. Actually malam semalam ntah kenapa kebosanan study for final,aku pun mencari info pasal L ManKadir di internet..Sebelum tu aku ade tnya kat cik hangit sangat info pasal mankadir ni. then she told me yg ManKadir ada kat Pahang jadi AJK Pas,pastu aku tanya kat Mamat khalid via FB ,and he said mankadir bukak bisnes warung ala2 pak munaweh kat pahang..hhuhu.


tibe2 dok ralit ngusha kat gooooooogle terjumpa plak blog beliau,yg berkisar tentang politik semasa..nak dijadikan cerita ada plak no HP beliau disertakan dekat blog tu..lalu aku kongsikan cerita ini kepada Zul melalui YM..terus, jam 3 pagi Zul anta sms kat beliau.. hehe.. sambung lagi...jam 10 pagi tadi,LMan Kadir SAmsi menelefon Zul sebagai reply SMS mungkin,..Bertanya kabar,ingin tau tentang sms dari pengagum beliau,selain berkongsi cerita dan perkembangan terkini.ZUl memberitahu dia menahan diri tuk ketawa kerana suara beliau xtumpah macam dlm movie..menurut Zul ,cik Man skrg sibuk terlibat dgn drama selain giat menulis skrip untuk pentas dan radio..pentas dan radio..erkk..hehehe..

zul,paling kiri sekali..aku paling kanan sekali...gambau kenangan reunion jejaka 4Beta SMK bandar kuala terengganu..


3 comments:

Maya Ayam said...

hahaha..pakcik mc kg talang..aku suka dia berlakon weyh..start dari rombongan cik kiah ke sukan komanwel..

tepung-gomak said...

HEHEHEHE..samalah aku...

ceri masam said...

best!